Підводний човен
Пролог
КОМАНДА ЧОВНА:
Офіцери:
Командир («Старий», а також пан каплей — прийняте на флоті скорочення для повного звання — пан капітан-лейтенант)
Перший помічник (перший вахтовий офіцер)
Другий помічник (другий вахтовий офіцер)
Старший інженер (шеф)
Другий інженер
Автор — військовий кореспондент
Молодші офіцери (унтер-офіцери[1]) та матроси («Господарі моря»):
Аріо — дизеліст
Бахманн («Жиголо») — дизеліст
Берманн («Перший номер») — боцман
Семінарист — вахтовий на посаді керування човном
Бокштігель — матрос
Доріан («Берлінець») — помічник боцмана
Дафте — матрос
Данлоп — торпедист
Факлер — дизеліст
Франц — старший механік
Френссен — помічник дизельного механіка
Хекер — механік торпед
Хаген — електромоторист
Герман — акустик
Інріх — радист
Айзенберг («Віллі Олов’яні Вуха») — помічник з посту керування човном
Йоганн — старший механік
Каттер («Кухар») — кок
Клейншмідт — помічник дизельного механіка
Кріхбаум — штурман
Маленький Бенджамін — кермовий
Маркус — кермовий
Пілігрим — помічник електромоториста
Радемахер — помічник електромоториста
Саблонські — дизеліст
Швалле — матрос
Турбо — вахтовий на пості керування човном
Ульманн — прапорщик
Віхманн — помічник боцмана
Зейтлер — помічник боцмана
Зорнер — електромоторист
А також ще чотирнадцять незгаданих членів команди. Зазвичай команда на підводних човнах цього типу складалася з п’ятдесяти чоловік. У цей похід з метою навчання на човен було направлено позаштатного, другого інженера.
Ця книга — роман, але не плід фантазії автора, який був очевидцем усіх подій, описаних тут. У книзі зведені докупи всі події, що трапилися з ним на борту підводних човнів. Проте, персонажі є портретами реальних людей, живих чи мертвих.
Бойові дії, описані у книзі, відбувалися переважно восени та взимку 1941 року. На той час стало очевидно, що на всіх театрах війни настає перелом. Війська вермахту були вперше зупинені під Москвою — лише за кілька тижнів після битви за оточений Київ. Британські війська наступали у Північній Африці. Сполучені Штати відправляли до Радянського Союзу військові вантажі і самі негайно після японської атаки на Перл-Харбор вступили у війну.
З 40 000 німецьких підводників у роки Другої світової війни 30 000 не повернулися додому.
[1] Старшини.